En liten rörig människa med tusentals tankar. Här låter jag de flöda vilt och okontrollerat. Följ med i den ständiga kampen om att hitta rätt och leva sant



7 jan. 2015

Kiv och liv

Det pågår lite maktkamper här hemma. Liten som vill se och känna på allt. Vuxen, ansvarsfull som nejreflexar och försöker vara pedagogisk och resonerande. Det är spännande, det här med familj. Vi växer ihop, testar nya roller, kivas och blir sams. Jag som alltid varit en vansinnigt konfliktskygg person blir plötsligt tvungen att ta tag i saker. Sätta ord på ilskan och vara lite bestämd när nöden kräver det. Det är bra! Jag lär mig, vi lär oss och livet är egentligen väldigt fint.
(nu sväljer vi all frustration och mindre katastrofer och zoomar ut en stund)
Att bli mamma är en resa i självutveckling. Ingenting kan mörkas. Allt det goda och det mindre fördelaktiga kommer fram i mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar