En liten rörig människa med tusentals tankar. Här låter jag de flöda vilt och okontrollerat. Följ med i den ständiga kampen om att hitta rätt och leva sant



15 feb. 2012

Att vara förnöjd under renovering

Att glädjas åt processen i att renovera ett gammalt hus och inte deppa ihop inför varje ny sak som måste åtgärdas är inte alltid det enklaste för mitt skönhetslängtande psyke. Det finns ingen fin vitkalkad källare ännu, inte heller köksgolv, fungerande värme eller vackra tapeter men det är åtminstone mitt hus. Det är så lätt att flyga i väg i tanken, nu när vi ändå håller på... ska vi inte unna oss det, förbättra ditt och riva ut datt och vips är det dags och låna igen. Sedan får man jobba lite mer, koppla av lite mindre och stressa lite mer tillsammans. Helt plötsligt så syns inte den nya kylen eller kaklet längre för blicken är fördunklad av krav. Helst ska dessa tankar komma till en innan köplustan tar över för det är så lätt att bli euforisk, att ha och vilja ha mer. Jag är expert på det. Därför väljer jag att se det här:

                                              Att jag kan se en  kvarn från köksfönstret
              
                                       Att vi har ett rött hus med vita knutar
                              
                              Att vi har planterat det första trädet i vår framtida fruktträdgård

                                        Att solen lyser in och gör det mesta vackert 
     
        Istället för att se det här:

 






4 kommentarer:

  1. vad ljust och fint köket ser ut nu, det kommer bli hur bra som helst! Och se det positivt, ni är snabbare än oss på renoveringen ;-) Kramar!

    SvaraRadera
  2. Ja det är härligt att se framsteg och tänka på alla framtida minnen :) kram på er

    SvaraRadera