En liten rörig människa med tusentals tankar. Här låter jag de flöda vilt och okontrollerat. Följ med i den ständiga kampen om att hitta rätt och leva sant



23 aug. 2010

Och så levde de lyckliga i alla sina dagar...

Jag Johanna Jeppsson, dotter till adjunkt Lena Jeppsson och pensionerade syokonsulent Håkan Jeppsson är numera bosatt i Oslo. Allt är nytt och det tar tid att anpassa sig, bli Johanna i Osloversionen. Jag bor i Oslo, ovant att smaka på de orden. Jag är rädd för väldigt mycket: för jobb, för att jag och E ska bråka, för att förlora kontakten med vänner, att inte hitta fler, men mest är jag rädd för att förlora lyckoruset.

Tänk att jag får somna varje kväll intill min älskade och vakna av en kyss på kinden när han går till jobbet. Tänk att just jag få se in i hans ögon och säga att oj vad vi har det bra tillsammans. Tänk att få stå på balkongen som kung och drottning och se ut över Oslo, ja ända bort till Holmenkollen och känna sig så oändligt rik.Tänk att just jag får göra det med just honom. Jag blir galen av tanken att detta stadiet inte kommer vara för evigt, jag vill aldrig att det ska ta slut.
Jag vill leva i sagan nu och för alltid

1 kommentar: