En liten rörig människa med tusentals tankar. Här låter jag de flöda vilt och okontrollerat. Följ med i den ständiga kampen om att hitta rätt och leva sant



10 aug. 2010

hummerbestick och lite för mycket

Mamma och pappa har fått pyssla om sin snart 26åriga dotter som suttit en stund och gråtit med armarna runt knäna för att det råkade rinna över lite. Lite för mycket hejdån, lite för mycket praktiskt skitgöra. Förresten, visste ni att det finns en speciell sked att plocka upp potatisen ur grytan med? Är det något jag har gått miste om i livet? Är det något som alla haft som en självklarhet i hemmen? Är det en ny sak på marknaden som jag har glömt att läsa om i senaste Elle interör? Är det en sak som gör mig gladare och bättre som människa?

Nej, skit säger jag.... och de där hummerbesticken och champangevisparna, skit.
Bajskorvskonsumtion

2 kommentarer:

  1. Bra att det rann över.

    Finns det något jag kan hjälpa till med, hejdån blir kanske svårt. men praktisk skitgöra är jag bra på så länge det inte är min egen, så säg till. Har bil, som iofs rymmer lite, men klättrar över stock o sten o höga berg som ingenting- o är en bästa vän när livet är tungt- om något eller någon behöver fraktas nånstans.

    Har också precis flyttat, skämdes när jag fyllde två svarta soppåsar med skor, mängder dito med kläder, två bananlådor med teer. Vad håller vi på med? Varför ska vi ha möjligheten att ha på oss tre meter lager kläder, varierande skor o en champangevisp i näven?
    Kände mig som en missbrukare. En livsmissbrukare. Livet är för fint för bajskorvskonsumtion.

    Hade en fin människa här för nån dag sen. Vi gick ut o åt, jag bjöd o menade på att i mitt riktnummer är det jag som betalar. Sen körde jag 16 mil för att människan missade tåget hem för att vi hade det så bra. Nästa gång jag flyttar innebär inte de utgifterna ännu en svart soppåse, utan bara ett mer välfyllt hjärta.

    Hjärtkonsumtion.
    Värdefullt.

    SvaraRadera
  2. Det är viktigt att det får rinna över ibland tror jag, bättre det än att man går och mår tråkigt länge !
    Mysigt att få träffa dig en stund idag fina vän
    Kram

    SvaraRadera