En liten rörig människa med tusentals tankar. Här låter jag de flöda vilt och okontrollerat. Följ med i den ständiga kampen om att hitta rätt och leva sant



18 apr. 2010

Min pappa


Jag är så lättad. Vaknade jättetidigt, ringde pappa för han är den enda som blir glad att man ringer halv nio en söndagsmorgon. Men pappa svarade inte. Bästa kära lilla pappa som alltid lyssnar på världen i radio och dricker kaffe vid den här tiden. Tusen tankar om att han ligger där ensam, död och kall på golvet, tusen tankar om vem som ska ta hand om hans båt, hur jag ska klara mig i världen utan min pappa? Jag ringde tolv gånger till. Han svarade den sista. Han har kommit tillbaka. Vi ska fira det med att äta blodkorv och potatismos. Pappa, du är tillåten att lämna jordelivet om 50år, varm och trygg med alla dina ungar och barnbarn och annan rengbågsavkomma runt dig. Jag accepterar inget annat!

1 kommentar:

  1. Förstår din känsla ..hjärtklappning...panik...tusen tankar...Hur skulle man klara sig ...överleva?
    Härligt att du hittade honom
    Puss

    SvaraRadera