En liten rörig människa med tusentals tankar. Här låter jag de flöda vilt och okontrollerat. Följ med i den ständiga kampen om att hitta rätt och leva sant



20 juli 2012

några ord om kärleken


Jag är förtvivlat rädd att du ska dö. En sådan där onödig död där du bara plötsligt slutar att finnas. Det skulle inte gå att tänka kring varför för jag skulle ändå aldrig förstå. En sådan som jag sörjer utan vett och sans ja till och med nu, när vi är mitt i levande livet. Jag sitter strax ovanför våra liv och spelar sorglig musik till vår kärlek, våra minnen och de där små banala sakerna som det plötsligt ges mening åt. Det är så sorgligt att jag sätter gråten i halsen och börjar skratta istället, för jag inser att jag just skrivit ett manus till en sådan där snyftare som du skulle varit snäll och sett med mig (men tråkat ihjäl dig av i smyg). Du vet, jag är expert på göra dramatik av ingenting. Men jag har aldrig någonsin förstått filmblickarna förrän jag vann ditt hjärta.  Att kunna känna det, oavsett vad den kvinnliga villervallan av medvetna omtolkningar gör med mitt känsloliv så vet jag att du älskar mig, att du ser på mig som på film, som att jag är den enda i rummet, som att att du tycker att hela mitt väsen är älskvärt.  Det är så fint och så oförklarligt magiskt att få ta emot. Och trots alla dina religionsfilosofiska vetenskaper så händer det. Inte uttalat och markant men det genomsyrar ändå allt du gör. I ditt sätt att kyssa mig i min morgonsvett, att stå ut med min grubblande tystnad,  min överkänsliga familj, i morgonkaffet du kokar och i allt du odlar, för oss till vårt liv. Jag ser dig, jag håller av dig och älskar att betrakta dig när du inte ser. Och om du får det svårt och skuggorna tar över ska du se på dig själv genom mina ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar